Lieke van der Plas

LEF Media

Stel jezelf even kort voor:

Ik ben Lieke van der Plas, 25 jaar en eigenaar van LEF Media. Als klein meisje droomde ik ervan om later mijn eigen bedrijf te hebben. Wat voor soort bedrijf dit moest zijn, wist ik nog niet. Wat ik wél wist, is dat ik graag in de spotlights stond. Ik zong mijn eigen geschreven liedjes en presenteerde eigen toneelstukjes. Het liefst stond ik op een podium voor een grote groep mensen of voor de camera. Op mijn 22e (eind 2017) wist ik mijn ondernemersdroom waar te maken en maakte ik van mijn droom en mijn passie mijn werk met LEF Media.

Wat zijn de kernactiviteiten van jouw bedrijf?

LEF Media is het eerste zakelijk vlogbureau van Nederland. Wij helpen bedrijven om zakelijke vlogs in te zetten in hun marketingstrategie. Enerzijds kunnen wij dit gehele proces uit handen nemen door één van onze eigen zakelijk vloggers in te zetten, anderzijds kunnen wij dit een bedrijf leren in één van onze vlogworkshops of coachingstrajecten. In drie jaar tijd maakte ik met LEF Media een mooie groei door. Ik heb + 250 vlogs mogen presenteren voor meer dan 100 opdrachtgevers. Stiekem ook wel trots op het feit dat hier aardig wat grote, nationaal bekende bedrijfsnamen tussen staan. Waar ik begon in mijn eentje met een allround functie bestaat LEF Media nu uit drie zakelijk vloggers, een videograaf, een editor (freelancers), een stagiaire en een vlogmanager (in loondienst). Sinds september dit jaar hebben we ook ons eigen kantoor gevonden en daarmee is een lang gekoesterde wens, in een behoorlijk lastige tijd, in vervulling gegaan.

De voornaamste kracht van het vloggen is dat een vlog een bedrijf een authentiek gezicht geeft. Doordat de vlogger de camera zelf vasthoudt (in tegenstelling tot andere soorten video’s) ontstaat er een persoonlijke verbinding met de kijker, waardoor hij/zij het gevoel krijgt alsof hij jou echt leert kennen. Zo creëer je een gunfactor en zorg je dat je top of mind blijft.

Wat is het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf?

Drie jaar geleden sprong ik in het diepe om mijzelf te presenteren als ‘zakelijk vlogger’. Het fenomeen ‘zakelijk vloggen’ was voor velen destijds een nog onbekend begrip. Vandaag de dag zien steeds meer bedrijven in dat het vloggen een uitkomst kan bieden voor hun zakelijke doeleinden. LEF Media wordt gezien als dé expert op dit vlak. Daarnaast vind ik ‘enthousiasme’ ‘creativiteit’ en ‘flexibiliteit’ ontzettend belangrijke waarden en zie je deze waarden niet alleen terug in mijzelf als ondernemer, maar worden deze doorgetrokken door het hele bedrijf. We worden gezien als een jong, hip en innovatief bureau met een Rotterdamse mentaliteit waar men graag een samenwerking mee aan gaat. Geen woorden, maar daden. Dat laten wij zien en dat maken wij waar.

Waarom ben jij de Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar?

Eén van mijn eerste vlogopdrachten was in opdracht van Monique Delfgaauw, uitgeroepen tot Rotterdamse Zakenvrouw van het jaar 2018. Ze vroeg of ik haar wilde volgen in de race naar de titel. Zodoende was ik ook aanwezig tijdens de uitreiking in april dat jaar. Mijn hart ging sneller kloppen, wat vond ik dit een fantastische beleving. Direct wist ik: ooit sta ik daar op het podium. Dan wel om de uitreiking te presenteren, of nog beter: als finalist. Een jaar later maakte ik die droom waar, ik werd genomineerd en werd één van de finalisten. Op de dag van mijn nominatie werd er tevens een artikel over mijn reis met LEF Media gedeeld op het landelijke AD.nl én werd ik geïnterviewd in de Coen en Sander Show op Radio535. Het was een dag om nooit te vergeten! Dit bewijst voor mij opnieuw dat je al je dromen waar kunt maken in het leven, zolang je in jezelf gelooft. Ik wil met mijn levensmotto (tevens slogan van LEF Media) ‘het meervoud van lef is leven’ anderen inspireren om ook hun dromen en doelen waar te maken door uit hun comfortzone te stappen, uitdagingen aan te gaan en lef te tonen. Ongeacht je leeftijd. De titel als Rotterdamse Zakenvrouw van het jaar gaat mij bij deze missie zeker helpen.

Onze sponsoren

Bedankt voor jullie support en mogelijkheden.