Hanan el Fizazi

Pretty Curly Girl Products

Overige finalist in de categorie Ondernemer/eigenaar in de jaargang 2025.

Hanan el Fizazi van Pretty Curly Girl is inmiddels een begrip in de wereld van haarverzorging voor krullend haar. Pretty Curly Girls is gespecialiseerd in het ontwikkelen van hoogwaardige, natuurlijke en veganistische haarverzorgingsproducten, speciaal om krullend haar te verzorgen en te definiëren. Hanan is 5 jaar geleden gestopt met haar advocatenpraktijk en begonnen vanuit huis, met de dozen voorraad op de trap. Zij heeft ons meegenomen in haar verhaal, hoe je iets van niets weet te maken en wat doorzettingsvermogen betekent. Fast forward naar vandaag is zij een etalage in Rotterdam Centrum, 35 producten, 4 product lijnen, 600 B2B klanten en expansie naar de Verenigde Staten verder. De jury is echt onder de indruk van het tempo waarin Hanan haar dromen weet te verwezenlijken.

Ecclesia Zakenvrouw categorie: Directeur/Manager

(geeft leiding aan minimaal 20 personen)

BDO Zakenvrouw categorie: Ondernemer/eigenaar

(> 50% eigenaar)

Webtify categorie: Aanstormend talent

(minder dan 5 jaar ondernemer)

Het bedrijf van de potentiële kandidaten moet gevestigd zijn in de regio Rotterdam-Rijnmond en ze moeten voldoen
aan (een groot aantal van) de criteria. Kandidaten kunnen zichzelf aanmelden of door andere worden
genomineerd. Aan de kandidaat in spe wordt dan altijd gevraagd of zij inderdaad wenst deel te nemen
aan het traject.

De Zakenvrouw van het jaar in Rotterdam moet een voorbeeld zijn voor andere vrouwelijke
ondernemers en hen stimuleren zichzelf te ontwikkelen. Naast haar visie, financieel inzicht en creatief
ondernemerschap zal de Rotterdamse Zakenvrouw beoordeeld worden op haar successen en
onderscheidend vermogen. Haar maatschappelijke betrokkenheid bij en het verstrekken van
werkgelegenheid in de regio Rotterdam zal eveneens meewegen in de selectie.

De Rotterdamse zakenvrouw van het jaar wordt beoordeeld op de volgende criteria:

  • Zakelijke en maatschappelijke invloed
  • Onderscheidend vermogen (markt, concurrentie en omgeving)
  • Financieel inzicht en verantwoordelijkheid
  • Leidinggevende capaciteiten (HR-beleid)
  • Visie
  • Behaalde successen
  • Organisatietalent
  • Maatschappelijke vaardigheden en betrokkenheid bij de Rijnmondse regio
  • Klantgerichtheid
  • Creativiteit
  • Economisch toekomstperspectief van de onderneming (continuïteit)
  • MVO/duurzaam en betrokken ondernemen